Monday, April 13, 2009

the unplanned destination.....

hello ladies and gentlements....

i just came back from cari barang...
today i ada mission mencari something for someone...
untuk mencari menda ini, memerlukan kepakaran dari gender yang berbeza...
hahaha...
setelah mencuba bertanya kepada rakan2....
ada pon kawan baik ku yang amat baik sudi menolong....
nama kawan aku yang baik sangat tuh : Shira ( bukan nama sebenar, tapi dia hari2 guna nama tuh..hahaha).
ni muka kawan aku yang baik tuh:
ni le Shira yang baik. tp dlm gambar ni dia kurang baik coz tepek krim kek besday Tun kat rambut aku yang super handsome tuh..haha





memula plan nak cari barang tu kat uia jer..
skali dah tutup plak kedai...
nak pegi awal, tapi kena tunggu shira abiz exam dia...
(dia exicted nak MAMPOS coz dah abiz semua paper..jelez!?)
so,nak meneruskan misi jgk..
aku suggest ajak gi Jusco wangsa maju...
shira pon on je coz dia lapar...
aku pon lapar,jam dah kul 5pm tp tak makan ape dari pagi pon...
so, gi la naik teksi...
dalam teksi borak2,kuar idea nak gi pavilion coz maybe misi boleh diselesaikan kat situ....
terus suruh pakcik driver tuh tukar haluan gi stesen putra je....
2 makhluk yg lapar ni sampai klcc je,terus terjah Burger King...
aku pon tak ingat bila last time makan burger king....
BK still delicious mcm dulu...
mushrooms mu sgt sedap..
hahaha...
perut dah kenyang, teruskan destinasi ke pavilion....

tengah pusing2 cari barang,skali ayah ku menelefon....
  • Daddy: Salam....katne tuh?
  • Syaaban: jalan2 cari barang...
  • Daddy: ouh,ok..just want to let u know,i sold the BMW already....
  • Syaaban: ouh dah jual ker...
  • Daddy: so now pakai Volkswagen... (aku dah pelik,Volkswagen mana plak ni...)
  • Syaaban: Volkswagen?
  • Daddy: hahaha..."walk-wagen" la because now takde kereta...
  • Syaaban: haha..ye ker.... (pandai plak ayah aku berjenaka...haha)
  • Daddy: nanti la next week kereta baru sampai...so, study exam elok2 yer....gudluck
  • Syaaban: ok,i'allah..thank...
-end of conversation-

ayah aku dah jual BMW dia tuh....
elok jugak jual, coz maintainance tinggi la kereta tuh...
plus,aku bukan bley bawak pon kereta tuh...
kereta baru tuh nanti boleh la aku bawak meronggeng.hehe!

sambung kepada misi....
pusing punya pusing,ada jumpe objek yang dicari..
tapi tak menarik....
so,decide cari hari lain je la....
nak balik le ke KLCC balik (td dtg jalan kaki je dr klcc ke pavi)
skali hujan lebat plak....
so kiteorg decide nak naik teksi le...
pegi kt taxi....

  • Shira : bang, klcc ?
  • Driver : boleh,tp tak pakai meter.
  • Shira: berapa?
  • Driver : RM15.
  • Syaaban : ah,tak payah la....shira,baik lepak2 dulu tunggu hujan stop...

wtf RM15 dari pavi ke klcc?
kalo RM10 pon ok le kot...
aku mmg pantang skit kalo teksi tak pakai meter nih..
aku tak layan jer..
aku sanggup naik bus yg sarat mcm tin sardin dari bagi duit kat driver mcm tuh...
ketuk duit org,pastu kasi anak bini makan...
damn u...
dari bayar rm15 kt driver tuh..
baik gi minum kopi...
lagi puas hati...
haha..
tgh mencari tempat nak minum, ade org panggil nama aku...
rupanya, mr Syazwan n mr Haqq (dr uia)..
dorng kata citer Queen Of Langkasuka best....
borak2 skit,pastu chow....
kiteorg lepak le minum kopi kt The Loft...
bukan Loft Heritage Row ok...hahaha...
kafe yg anak mahathir nyer tuh le....
kopi yg better than bagi duit kt driver taxi yg mcm tuut...


sambil minum kopi,aku runsing...
bincang dgn shira, misi tak setel lagi...
nak dkt dateline dah ni...
borak2 kosong, hujan pon stop....
dapat le kiteorg ke KLCC....
naseb baik kedai bukak...
dapat le setelkan sebahagian misi...
misi tinggal lagi 20% nak setel...
tapi kena tunggu esok jgk la....
hope dpt le setel esok....

post ni sbanarnye nak ucap thankz to kawanku yg baik temankan aku..
u r the best...
sampai sanggup tangguh jumpa "abg syg" dia...
hehe...thankz!

korang mesti tertanya,ape la misi aku tuh kan?
jeng..jeng..jeng!

ouh,di luar full-moon la...
teringat kat someone..
ehem...berangan je la ko syaaban....
haha....

semua unplanned,skali smpai kt pavi da....
adios!

No comments:

Post a Comment